U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

Kinesiotaping.

Door de bijzondere eigenschappen van deze elastische tape ontstaat er na het juist aanbrengen van de tape op de huid een liftende werking op de opperhuid .

Er ontstaat drukvermindering waardoor kinesiotape invloed heeft op :

• - de activering van bloed en lymfecirculatie
  • - de pijnreceptoren. Deze krijgen meer “ruimte” waardoor de pijn onmiddellijk vermindert.
  • - een verbetering van de spierfunctie.
  • - de ondersteuning van de gewrichtsfunctie.
  • - segmentale verbanden in het lichaam.

effecten en indicaties:

De behandelmethode is uiterst effectief, pijnvrij en veilig.

Bij de juiste toepassing ervaart de patiënt gedurende de behandeling al direct verschil.

In het praktijkveld wordt de tape als extra interventie toegepast om sneller tot een resultaat te komen. De patiënt/sporter geneest niet sneller, maar het weefsel kan beter regenereren doordat enkele processen in het lichaam ondersteund of geactiveerd worden. De tape kan dus blokkades die het herstelproces vertragen, verminderen dan wel oplossen.

Indicaties voor gebruik van Kinesiotape:

• - (Na)behandeling van blessures aan het bewegingsapparaat, zoals rug- en schouderklachten, maar ook knie- en kuitklachten. Hypotone spieren kun je stimuleren en hypertone spieren inhiberen.
  • - Preventief toepassen van CureTape® om spieren en gewrichten bij overbelasting te beschermen.
  • - De range of motion verandert direct bij juiste toepassing.
  • - Reduceren van ontstekingen.
  • - Verminderen van klachten door vloeistofstuwingen zoals oedeem en bloeduitstortingen. Er zijn speciale technieken voor het behandelen van lymfoedeem en hematomen.
  • - Correctie van de lichaamshouding of standverandering van een gewricht.
  • - Direct invloed op het endogene en analgetisch systeem (pijndemping).
  • - Behandeling van problemen ontstaan door overbelasting (zoals RSI, tennis- of golfarm).
  • - Bestrijding van (spannings) hoofdpijn en zenuwpijn door beïnvloeding van het zenuwstelsel.
  • - Segmentaal, door het gunstige beïnvloeden van organen zoals bij o.a. maagklachten en menstruatieklachten.
  • - Verbetering van de propriosensoriek.
  • - Beïnvloedt enkele eigenschappen van de fascia  door mechanisch en sensorische stimulatie.

Contra-indicaties:

Tapen is…

• - Niet ongevaarlijk bij een acuut letsel, waarbij niet goed/volledig gediagnosticeerd kan worden.
  • - Niet aan te raden bij koorts.
  • - Niet aan te raden over een beschadigde huid.
  • - Niet zonder risico bij zwangerschap. Behandelingen zijn voor bepaalde indicaties mogelijk. maar altijd in overleg met de behandelend therapeut.
  • - Gevaarlijk bij een trombose, een thrombus zou los kunnen komen.